5 kroków, aby poprawić swój związek z żywnością.

To, co dla jednej osoby jest „zdrowe”, jest zupełnie inne niż u następnej i zgadnij, co… w porządku!  To, że coś działa na twojego przyjaciela, a nie działa u ciebie, nie oznacza, że ​​jest „złe”, ani, ze z Tobą jest coś nie tak.

 Każdego dnia jesteśmy zalewani różnymi hackami zdrowotnymi i pomysłami na dietę.  Media głównego nurtu nieustannie mówią nam, co jest „dobre”, a co „złe”.  To powoduje, że tracimy związek z jedzeniem i intuicję z ciałem.

 Jeśli masz dość bycia na diecie i popadania w obsesję na punkcie „dobrego” i „złego”, jeśli chodzi o odżywianie, przeczytaj poniższych 5 wskazówek, w jaki sposób możesz powoli przejść od obsesji na punkcie zdrowego odżywiania do dostrojenia się w odżywianie.

 1. Przestań patrzeć na „równanie kaloryczne”

 Im więcej jedzenia spożywasz bez etykiety z informacją o wartości odżywczej, tym lepiej, ale niektóre dobre potrawy są również pakowane.  Kiedy patrzysz na etykietę swojego jedzenia, czy patrzysz tylko na równanie kaloryczne?  Im niższe kalorie, tym lepiej, prawda?  Kiedy ostatni raz spojrzałeś na składniki produktu, który jesz?  Aby stworzyć prawdziwy związek z jedzeniem i zrozumieć, czym tak naprawdę napędzasz swoje ciało, przeczytaj składniki i zrozum, jak służą one Twojemu ciału.

 2. Zrozum, skąd pochodzą twoje składniki

 Zaprzyjaźnij się z lokalnymi sklepami mięsnymi i owocowo-warzywnymi.  Czy wiesz, skąd pochodzą ich produkty, czy są lokalne?  Zrozum, w jaki sposób Twoje ulubione marki tworzą swoje produkty, czy są one sprawiedliwym handlem?

 Zrozumienie, skąd pochodzi twoje jedzenie, pomaga nawiązać z nim relację.  Dowiedz się o tym, co wkładasz do swojego ciała, skąd ono pochodzi, o historię i jeszcze raz, jak cię napędza.

 3. Spróbuj czegoś nowego raz w tygodniu

 Wyszukaj nowy przepis, wypróbuj nowe jedzenie, którego jeszcze nie jadłeś, sprawdź nową restaurację z jedzeniem.  Poszerz swoje horyzonty, wyjdź ze strefy komfortu żywieniowego, nigdy nie wiesz, co lubisz i czego brakuje w twoim ciele.  Naucz się kochać to, co jest na twoim talerzu, zamiast bać się kalorii, jakie przyniesie.

 4. Bądź wdzięczny

 Zamiast martwić się kaloriami i makroskładnikami odżywczymi, bądź WDZIĘCZNY za każdy posiłek, który jesz i ciesz się nim!  Bądź wdzięczny, że mieszkasz w kraju, w którym możesz wybierać między organicznymi i nieekologicznymi warzywami, bądź wdzięczny rolnikom, całym sklepom spożywczym i że jesteś w stanie przejąć pełną kontrolę i odpowiedzialność za swoje zdrowie i odżywianie.

 5. Jedz z intencją

 Dlaczego jesz to co jesz?  Co tankujesz?  Zwracamy uwagę na to jakie paliwo wlewamy do naszego samochodu, wybieramy droższe żeby dłużej nam posłużył, jeżdzimy co roku na przegląd, czemu nie dbamy z taką pieczołowitością o nasze ciało, naszą świątynię. Czy masz zamiar cieszyć się czystą przyjemnością, czy też medycyną?  Co naprawdę chcesz odżywić, jedząc określony posiłek?  Zrozumienie, co jesz, czego pragnie twoje ciało i jesz tylko z pełną intencją, która przebije każdą dietę lub hack zdrowotny na rynku.  Dostrój się!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *